metkyraopreis.reismee.nl

Dat backpacken bevalt me wel hoor!

Hoi allemaal!

Zoals beloofd mijn avonturen van Fiji en nog een beetje van de vorige keer. Als ik heel eerlijk ben moet ik zeggen dat ik helemaal geen zin heb om over 2 weken geleden te schrijven aangezien mijn hoofd nog helemaal vol zit van Fiji.

Daarom begin ik meteen met mijn geweldige vakantie (nog steeds aan de andere kant van de wereld haha).

Op 10 april kwam ik aan op het vliegveld en aangezien dit mijn eerste reis in mn eentje was had ik toch wel een beetje kriebeltjes hoor! Zou ik dat ene meisje zijn die 's avonds helemaal alleen dr avondeten aan het eten was, of misschien vond ik de mensen in het hostel helemaal niet leuk blablabla, bullshit! Het was geweldig!!

Op het vliegveld werd ik opgewacht door de mensen van het hostel om mij en 6 andere backpackers naar het hostel te brengen. Nadat ik iedereen van het hostel (personeel) ontmoet had, viel mijn mond open. Jeetje, wat zijn dat aardige mensen! Ik heb eerlijk gezegd nog nooit zo'n vriendelijke mensen ontmoet en dan waren het niet alleen toevallig de mensen van dat hostel maar werkelijk alle inwoners van Fiji en haar eilanden. Iedereen onthoud je naam en wil je zo goed mogelijk helpen, probeer dat maar eens te doen voor zo'n 20 mensen die komen en gaan.

Het hostel was erg gezellig en iedere avond na het avondeten was er Kava party: Kava is het locale Fiji (non alcoholisch)drankje dat gemaakt is van gedroogde wortels van een peperplant omgetoverd in een poeder die gemixt wordt met water. Oke, het smaakte naar modder maar ik dronk het voor de gezelligheid en een beetje voor het respect. Kava word gedronken om nieuwe mensen te verwelkomen of te bedanken. Om een beeld te scheten van de gezelligheid er rondomheen: Iedereen zit op de grond (uiteraard in het zand of op kussens) en er wordt constand gitaar gespeeld en gezongen. Werkelijk alle Fijians hebben een prachtige stem en zingen meerstemmig of solo.

De tweede dag ben ik naar het centrum van de hoofdstad Nadi gegaan die het ergste getroffen was door de overstromingen. Alle winkels waren in de opruiming, alle winkels stonken en alle kleding en producten zaten vol met modder. Dat had wel een grote impact op mij omdat je zag dat er zoveel verwoest was.

Toen we met de bus terugreden was er een weg afgesloten en de buschauffeur zag een goede manier om dat op te lossen: gewoon een stukje over het strand rijden haha, iets wat je niet snel zult meemaken.

Die avond was er een vuurshow, erg spectaculair en mooi om te zien en na wat shotjes van mijn tequilla (tax- free gekocht op het vliegveld) waren we klaar om op stap te gaan. We hebben het erg gezellig gehad daar en toen we terug waren bij het hostel zijn we nog gaan genieten van een van de jongens zn gitaarmuziek en natuurlijk weer gezang met de mensen die ik ontmoet had in het hostel.

De volgende dag zou mijn veerboot naar het Mana-island vertrekken. De hele vakantie had ik niks gepland en heb ik van dag tot dag geleefd, heerlijk!

Onderweg naar het eiland heb ik een meisje leren kennen en uiteindelijk zijn we de hele vakantie bij elkaar blijven plakken.

Na 1uur op onze privé-boot te hebben genoten, stopten we midden op zee en de twee mannetjes van de boot waren druk bezig om de motor weer aan de praat te krijgen. He, wat vervelend, daar ben je dan midden zee met helderblauw water van 28 graden in het zonnetje: de perfecte gelegenheid voor een verfrissende duik. Omdat de motor oververhit was zijn we op slakkentempo teruggevaren om alle spullen over te laden op de boot die ons tegemoet gevaren kwam. Balen? Nee joh, een middagje op het dek van de boot liggen en genieten is helemaal niet zo erg als het klinkt haha!

Op het Mana island ben ik meteen aan mijn PADI lessen begonnen om mijn scuba duikcertificaat 'open water' te halen. Hier ben ik 3 ½ dag mee bezig geweest met een privé instructrice en ik heb ontzettend mooie dingen in de zee gezien! Een heleboel harmless haaien (zo'n 1.5 - 2m reefsharks) een schildpad een aal van 2m lang en alle kleuren en soorten vissen die je je maar kunt bedenken. Fiji is een van de top 5 landen om te duiken wegen haar prachtige grote verscheidenheid aan koraal en zeeleven.

Ik heb in die 3 dagen, 6 duiken gemaakt (had een deal gesloten met de duikschool). Je gaat dan weg op een bootje en ergens midden op zee stop je, je gaat in het water naar beneden en opeens ben je bij een prachtig rif.

Ik had het goed bekeken op mana island want er waren 2 backpackers resorts (hostels) en ik zat in het resort met het beste eten en slaapaccomodatie en buiten de slaap- en eettijden was ik te vinden bij het ander hostel waar Daniela verbleef (zo'n 2 minuten verderop). Daar hadden we een groep vrienden gemaakt waar we ons de sochtends, smiddags en savonds erg goed hebben vermaakt. Iedere avond hebben we gedronken (op beter gezegd gezopen) en ik heb aardig wat leuke regels leren kennen voor het kaart- drinkspel kingzen: 1. De gekko: iedereen zo snel mogelijk van de vloer (met als gevolg vallende mensen en een hoop chaos. 2: de trol: de trol kruipt onder de tafel en blijft daar tot de volgende trolkaart omgedraaid wordt. Het enige voordeel van de trol is dat diegene wie dan ook op de knie mag tikken en diegene moet dan zijn/haar drankje geven aan de trol onder de tafel. 3: Stephen Hawkings: Stephen is alsways thirsty: Handen over elkaar, hoofd schuin omhoog gekanteld en zo moet je stil zitten tot de volgende Stephen Hawkings kaart getrokken wordt, maar! Zoals ik al zei: Stephen is always thristy dus iedereen mag wat dan ook in Stephens mond gieten haha!

Overdag hadden we 2 kayaks gehuurd samen met 2 anderen: Zonder succes rond het eiland gekayakd maar we hebben wel ontzettend gelachen! Een van de kayaks had een lek en er was geen enkele mogelijkheid om te blijven zitten zonder om te vallen. We hebben proberen te staan, zitten, omgekanteld maar geen succes. Terug op het eiland hebben we gerelaxed in de hangmatten.

Iedere avond was het weer een feest en buiten alle gitaarmuziek heb ik een gewelige tijd gehad om Mana island zelfs zo goed dat ik op de dag dat ik terug naar het main island zou gaan mijn verblijf heb verlengd met 1 nachtje langen. Ook Daniela vond dit een goed idee. Die avond na het avondeten kwam ik het hostel binnen en voor zo'n 10 seconden wist ik niet wat er was gebeurd: Ik herkende niemand en iedereen keek me aan alsof ik stom was. Na die 10 seconden kwam ik erachter dat het cross dressing night was, vandaar dat ik niemand herkende. Sommige jongens zagen er gewoon schrikbarend vrouwelijk uit en ik heb die avond bier gedronken en kut geroepen als een echte man. Haha niet helemaal waar maar ik heb wel bier gedronken in een voetbal tenue. Na de modeshow was het weer tijd voor ons legendarisch drinkspel.

Die dag erna zouden Daniela en ik op dezelfde veerboot het Mana island verlaten. Ik zou naar het main island gaan en Daniela had al een nachtje geboekt op Beachcomber island: het party island van Fiji. Om het lekker spontaan te maken ben ik op Beachcomber uitgestapt, bij de receptie vlug een bed geboekt om daar nog 1 nachtje te verblijven. Dit eiland was kleiner dan Mana island maar het was net zo mooi of zelf mooier. Je kon binnen 20 minuten rond het eiland lopen en dit werd gerund door 1 backpackers resort. In het midden was een soort van club waar iedere avond het feestje zou moeten zijn. Het feestje viel een beetje tegen aangezien iedereen erg vroeg naar bed ging omdat ze er niets aan vonden. Daniela en ik hebben ons wederom weer goed vermaakt die avond. De rest van ons verblijf hebben we op het strand gelegen en van het nog betere eten genoten van het eiland.

Eenmaal terug bij het hostel op het main island in Nadi zouden Daniela en ik de laatste uurtjes bij elkaar zijn. Om 7uur 's avonds ben ik meegegaan naar het vliegveld om haar uit te zwaaien maar er was grote chaos toen ze wilde inchecken: Er ging geen vlucht die avond en na de stress momentjes kwamen we achter dat ze zich een dagje vergist had en de volgende dag pas zou vertrekken hahaha!

Terug bij het hostel besloten we om dat te vieren met een avondje op stap (voor de verandering). Na de gezellige Kava avond zijn we met een onbekende groep op stap gegaan en alweer een goede avond gehad.

Ik was ervan in de veronderstelling dat mijn vlucht om 8uur 's ochtends zou vertrekken. Om 6:45 schrok ik wakker en ben ik uit bed gesprongen mn tas 'ingepropt' en de slaapzaal uitgerend. Ik rende de receptie binnen vol paniek dat ik mijn vlucht zou missen en dat ik onmiddellijk naar het vliegveld moest. Het vrouwtje van de receptie sprong op, rende de straat op en schreeuwde naar alle taxi's dat ze mij naar het vliegveld moesten brengen. Met een hartslag van 220 kwam ik aan op het vliegveld en zag ik dat er nog een rij stond voor het inchecken van mijn vlucht. Opsie, ik had me 3 kwartier vergist en ik was weer zo'n 5 minuten rustig. Totdat ik erachter kwam dat ik mijn camera vergeten was. Shit! Ik ben naar de informatiebalie gegaan, viavia het hostel gebeld die mijn camera aan een taxi chauffeur gegeven hebben die naar het vliegveld reed. Ik heb alleen de taxikosten hoeven te betalen en toen kon ik lekker gaan genieten van mijn kater. Pfoee, geen goed idee. In het vliegtuig heb ik mijn tanden gepoetst en mezelf enigszinds gefatsoeneerd en op naar Auckland.

Nu zit ik weer hier thuis, in bikini in de zon mn bruine kleurtje bij te houden haha!

Ik denk dat dit de beste vakantie ooit is geweest, ik heb me ontzettend goed vermaakt en dat backpacken bevalt me misschien een beetje te goed hihi.

Morgen, pfoee dat gaat snel, gaan Pauline en ik skydiven woehoeeeew! Vanmiddag/ vanavond heeft Pauline een verassing voor ons, we gaan iets doen maar ik weet niet wat. Misschien een rugby wedstrijd van de All Blacks ofzo? Ik weet het niet en wil niet op google kijken of ik gelijk heb hahaha!

De motorrit van 400km in een notendop: Een man sprak me aan terwijl hij naar mn motor stond te kijken. Ik zei dat ik die middags waarschijnlijk voor een ritje ging en hij zei dat hij ook een motor had en wel samen wilden gaan. Ik ben terug naar huis gereden om er even over na te denken want zou dit niet gevaarlijk zijn? Maarja, lijkt me leuk om een 'bikerbuddy' te hebben en ik kan altijd terug naar huis rijden als het me niet bevalt. Toen we bij elkaar kwamen op de afgesproken plaats had hij al een hele tocht uitgestippeld (voorbereiding, nog nooit van gehoord:P) en het was een prachtige rit. Over een kronkelachtig weg (leuk met al die bochtjes) door de natuur naar een cafe, het strand en wat scenic views.

Dit was uiteindelijk de 1e en laatste rit met deze gast aangezien hij me subtiel versierde en uiteindelijk uitnodigde voor een diner en een filmpje, hij is zo'n 20 jaar ouder ofzo, bahbah.

Dat was het dan weer. Na 8 dagen op blote voeten te hebben gelopen begin ik maandag weer met lesgeven. Nog maar 5 weekjes lesgeven, pfff gaat allemaal veel en veel te snel!

Beetje een lang verhaaltje maar ik kon het niet korter maken haha, ik hoop dat jullie genoten hebben, ik in ieder geval wel.

Voor een impressie van 2 mn favoriete fiji nummer:

http://www.youtube.com/watch?v=Y4G7W8Cp9KY

http://www.youtube.com/watch?v=-YAf4Tp3Lgc&feature=related

Ik krijg er zelfs nog steeds kippenvel van.

Reacties

Reacties

Mardie

Nou nou Kyra, je had het slechter kunnen treffen. Misschien hadden Monique en ik niet zo lang in Nieuw Zeeland moeten blijven ;-). Nou, zorg dat je nog veel plezier hebt. Vijf weken is nog maar kort !!!

Ivon

Ohh Kyra, wat een vet verhaal weer. Ben echt jaloers, de foto's zien er zo cool uit! En heel gaaf van dat duiken. Die regels van Kingzen ga ik zeker onthouden, hahaha die trol ;) Geloof goed dat je baalt dat je vakantie weer voorbij is. Nou geniet nog maar van die laatste weken want voor je t weet is t helemaal voorbij. Kus!

Mama Monique

Wat een super mooie vakantie alweer!

Rianne

Pooh, wat een super vakantie!!
Hoezo de maks os jaloers..:p

Geniet nog maar van dien 5 weken geit echt snel!!
Bin benieuwd nor dien foto's:)
Liefs xx

Monique

Ow wauw Kyra wat een verhaal weer!!
Echt vet dat je van het ene zo in het andere belandt.
Erg goed om te zien dat je lekker genoten heb, maar hoezo backpacken bevalt je miss iets te goed? heb je alweer plannen dan:P
Nog 5 weekjes... Geniet er nog van, nu dat het kan:)

Anke v Bergeb

Kyra! Wie gaaf hebs dich het doar!! Bin stront jaloers! Geniet der van!!

houbuh

OMG det wil ik ouk!

John en Ria

Wohh Kyra ik dacht dat wij ondernemende dochters hadden, maar dit spant de kroon. Geniet er nog maar ff lekker van. Heel veel groetjes uit Helden

Kyra

Hoi John en Ria! Ik zie nu pas jullie berichtje! Haha, nog 2 weekjes genieten ja.
Eerst weer ff relaxen in Fiji voordat ik terug kom, nu ik toch aan deze kant van de wereld ben :)

Ria

Ha Kyra, je ouders zijn zondag hier geweest we zijn nu weer helemaal bij gepraat. Over een eventuelen wereldreis enzo haha!
Relax ze in Fiji!!

Groetjes John en Ria

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!