metkyraopreis.reismee.nl

Een en al avontuur!!

Sow dat is weer een tijdje geleden zeg! Schrik niet van de lange tekst, kon het echt niet verder inkorten.

Voor mij lijkt het al maanden geleden maar ik zal beginnen met de verassing van Pauline waar ik het de vorige keer over had. Het was inderdaad een rugbywedstrijd van de Kiwi's vs. Kangaroos (NZ-AUS). Moet zeggen dat het spectaculair en erg pijnlijk was om te zien maar we hebben ons goed vermaakt.

De dag erna zijn Pauline en ik gaan skydiven waaaauw! Natuurlijk wa

s mijn vervoersmiddeltje mijn motortje aka ' The Red Fox'. Ik heb die hele dag nog staan stuiteren van alle adrenaline. Voor onze sprong kregen we een korte uitleg en een mogelijkheid tot een upgrade naar een hogere afstand, als je het doet, doe je het goed he haha! Daar gingen we dan 5000m de lucht in, in een klein vliegtuigje met zo'n 8 andere springers. Tijdens de vlucht moesten we zuurstofmaskers op en de G-force was aardig te voelen. Daar ga je dan: Beentjes uit het vliegtuig, geen tijd om na te denken en zoeef, weg ben je. Na 1 seconde was je nergens meer te bekennen vanuit het vliegtuig en begon de 70 seconden durende vrije val. Ik denk dat ik niet een keer mijn mond dicht heb gehad, schreeuwen, gillen, hoe je het ook wilt noemen, mijn buddy achterop mijn rug heeft het zwaar gehad haha. De parachutevlucht was ook echt prachtig en buiten al die adrenaline om besefte ik ook dat ik niet moest vergeten om te genieten. Bij de landing moest je je benen gestrekt vooruit houden maar ik wilde natuurlijk uitsloven en kijken of ik in de split kon landen. Ofja, ging eigenlijk per ongeluk. Hieronder een iets minder charmante foto van mij in de split met mijn breedste lach ooit.

Op dinsdag hadden ik en mijn huisgenootje een surprise party georganiseerd voor ons huisgenootje Kaan. Lekker eten gemaakt, een aantal vrienden uitgenodigd en daar zaten we dan te wachten tot hij thuis kwam (hij was er toch altijd tijdens het avondeten). We konden hem niet bereiken en zijn maar vast wat gaan drinken. Toen hij uiteindelijk zo'n 2 uur later binnen kwam waren we al bijna uitgefeest. Gelukkig vond hij het wel een erg leuke verassing en we hebben nog even lekker op ons terras gezeten.

De week erna hebben Pauline en ik geprofiteerd (ja, alweer) van het schooluitje naar de dierentuin. Giraffen, nijlpaarden, apen en natuurlijk de kiwi. Als ik de kiwi niet in de natuur kan zien, dan maar in de dierentuin. We hebben ons daar goed vermaakt. Deze week bestond voornamelijk uit op stap gaan, oftewel zuipen haha! Woensdag zijn Pauline en ik op stap gegaan, uiteraard erg goed vermaakt. Donderdag was een ander huisgenootje jarig en deze keer hebben we de jarige jop wel uitgenodigd op zijn eigen feestje. Vrijdag ben ik nog eens samen met een huisgenootje de stad in gegaan en Zaterdag zijn een collega en ik na het werk nog gaan feesten in de stad. Zoals jullie kunnen lezen heb ik niks te klagen over deze week en alles heb ik kunnen betalen van mn loon van het weekend daarvoor. Zo hoort het!

Ik had op Facebook gelezen dat een vriendin die ik in Fiji ontmoet had(Victoria) in Auckland was. Het duurde niet lang of ze kwam langs voor een drankje. We hebben de hele avond bij gekletst onder het genot van een lekker flesje wijn(of twee). Op donderdag heb ik mijn spullen gepakt om een weekendje naar Napier te gaan. Ik had een goedkoop busticket gekocht en ging een weekendje weg om mijn achter- oom en tante op te zoeken. De 8uur durende busreis was ik al snel vergeten toen ik daar aankwam. Ze hebben me lekker verwend daar! 'S Ochtends stond het kopje koffie al voor me klaar en de rest van de dag namen ze mij overal mee naartoe. Buiten de verhalen van Jan over de cultuur en historie van de stad Napier, zijn we ook nog bij een aantal Nederlanders op bezoek geweest. Ik zou er graag veel over willen vertellen maar laat ik ook nog wat verhalen bewaren voor als ik thuis kom. In een notendop: We zijn naar de top van een berg gereden voor een prachtig uitzicht, naar de markt geweest en lekker op het terrasje gezeten.

De busreis terug was uiteraard weer prima geregeld. Om de 2uur stoppen in een stadje (leuk om even vlug te verkennen)en voor de rest rijden, rijden, rijden. Eenmaal thuis had ik het ff gehad met zitten maar het was natuurlijk alweer bijna bedtijd. Mijn huisgenootje Kaan kwam even een praatje met me maken (hij hoorde 'Friends' op de TV en wist dat ik thuis was aangezien ik al 7 seizoenen heb gekeken sinds ik hier ben). Ook hij was rusteloos en hadden beiden hetzelfde probleem: Eigenlijk moesten we naar bed maar eigenlijk ook weer niet: De perfecte oplossing voor dit dilemma: Je eigen Feijoa-Vodka maken (echte NZse vrucht) en nog even lekker genieten van de heldere hemel op ons terrasje. Daarna konden we beiden lekker in slaap doezelen.

Die maandag was het Victoria's verjaardag en aangezien ze nog niemand kon ik Auckland was het mijn taak om partyservice Sevim-Kyra in te schakelen en het 3e verjaardagsfeestje van de maand te organiseren. Mijn huisgenootjes en ik hebben voor haar een lekker diner gekookt, gevolgd door een gezellige avond. Met mijn super muzikale huisgenootjes en Victoria's prachtige stem heb ik de hele avond genoten van prachtige live muziek. Aan het einde van de avond heb ik (bijna gedwongen) bescheiden een nummer gezongen onder begeleiding van de gitaar. De afsluitact van de avond haha!

Die week ben ik twee dagen met mijn studenten gaan scuba diven. Maar dat duiken in Fiji beviel me toch zo'n 20000x beter moet ik zeggen. Slecht zicht, koud water en duiken met een groep van 6... Dan toch liever solo, in bikini en water van 28 graden! Dit was dan weer de laatste stage week en op woensdagmiddag zo'n 3uur na mijn laatste uurtje lesgeven zat ik in het vliegtuig naar het zuider eiland.

Hehe eindelijk kan ik alles vertellen waar ik nu helemaal van vol zit!! Weer een geweldige reis gehad!

Ik vloog van Auckland naar Christchurch, volgende dag met de bus naar Queenstown en 6 dagen later weer terug naar Christchurch- Auckland.

In Christchurch was ik een beetje geschokt door de schade die de aardbevingen hadden aangericht. Er is gewoon géén stadcentrum meer, het was omheind met hekken en werd de 'red zone' genoemd. Overal wordt er aan de wegen en gebouwen gewerkt om de schade te herstellen.

Gelukkig kon ik de volgende dag meteen in de bus stappen naar Queenstown, deze keer een 9uur durende busreis.. Uiteindelijk ben ik blij dat ik zolang in de bus gezeten heb, het uitzicht was geweldig, in alle stadjes waren er wel wat leuke winkeltjes waar ik 10 minuutjes kon rondzwerven en boven alles: Ik kwam lekker uitgerust aan in Queenstown. Het hostel was ontzettend groot en ik had me al gauw kunnen aansluiten bij een groep waar ik mee op stap kon. Het stappen was super! Alle kroegen/discotheken lagen niet verder dan 5 minuten loopafstand van elkaar af en werkelijk overal hing een gezellig party sfeertje. Mijn eerste twee dagen heb ik doorgebracht met het ontdekken van Queenstown en 's avonds uiteraard weer op stap gegaan. Van zaterdag t/m dinsdag heb ik gecouch-surft. Dit gaat als volgt: Je meld je aan op een website en kunt dan verzoekjes verzenden om bij iemand thuis op de bank te slapen voor accommodatie. Niet alleen bespaart dit je een hoop geld maar het is (naar mijn mening) de beste manier om nieuwe mensen te ontmoeten. Mijn host was ongeveer van dezelfde leeftijd als ik en was erg avontuurlijk. De eerste middag dat ik bij hem verbleef zijn we gaan hiken. Hiken was naar mijn idee wat door de bergen en de natuur lopen maar ik kwam er al gauw achter dat ik het mis had haha! We reden naar een beginpunt van een track op een berg (die we uiteindelijk niet konden vinden en zelf een track gemaakt hebben) en het eerste stuk was vooral conditioneel zwaar. Ik kon Matt bijna niet bijhouden maar ik kon me natuurlijk niet laten kennen aangezien ik in mijn couchsurf-profiel omschreven had dat ik erg sportief ben haha! Zo'n 3x dacht ik dat we de top bereikt hadden maar dan was er weer een andere top te zien waar we natuurlijk omhoog MOESTEN hiken. Het pad was al redelijk snel met sneeuw bekleed maar na zo'n half uur over de sneeuw gelopen te hebben begon het echte werk. Matt moest alle sporen maken met zijn (goede hike)schoenen waar ik mijn voeten in kon zetten, anders zou ik uitglijden. Door (tot knie-diepe) sneeuw, afgewisseld door spekgladde losse stenen waagden wij ons leven om tot de top te komen. Eenmaal bovenaan was ik verwonderd door het ongelofelijke uitzicht, waauw wat zaten wij hoog! Je kon de top van alle bergen zien en alle rivieren van Queenstown zien (wij dus zaten op dezelfde hoogte dan de bergen of hoger). De terugweg was wat makkelijker en op kleine stukjes hebben we onze energie bespaard door naar beneden te glijden hahaha! Uiteindelijk zijn we zo'n 3.5uur weg geweest!

Die avond namen hij en zijn broer me mee naar een huisfeest om wat te drinken voordat we op stap gingen in de stad. Ook deze avond is in mijn archieven opgeslagen haha!

De dag erna had Matt het volgende idee: Laten we de Queenstown-berg op rennen. Ow jeej ik zag het alweer aankomen, dat werd uitdaging nummer 2. Ook deze keer liep ik iedere keer weer een klein beetje achter maar ik heb m toch bij kunnen houden. Als hij even niet keek of een stukje verderop was kon ik mijn piepende ademhaling even zn gang laten gaan. Nee, ik piep niet waar hij bij zou zijn want 'ik ben sportief' (ook nu zit ik weer te lachen achter de laptop).

Op Maandag wilde ik graag naar Wanaka (stadje zo'n 100 km verderop) en ik wilde in de shotover jet, hoe ging ik dit voor elkaar krijgen? Dat lees je zo:

‘S ochtends vroeg stond ik braaf met mijn papiertje 'Wanaka' naast de weg om te liften naar dit prachtig stadje. Na ongeveer een half uurtje naast de weg te hebben gestaan werd ik meegenomen door een jongen van weer dezelfde leeftijd als ik.

Hij heeft me bij het 'mind twisting' Puzzling World afgezet waar ik naar binnen ben gegaan. Dit is een 'familiepark' waar zo'n 5 verschillende kamers waren die gevuld waren met illusies en gedachte spelende ruimtes. Een aantal foto's hiervan staan op mijn Facebook.

Na een lekkere cappuccino in het zonnetje te hebben gedronken en wat winkeltjes te hebben bezocht was het weer tijd om terug te gaan om de shotover jet in Queenstown te doen. Deze keer hoefde ik maar 15 minuutjes met mijn papiertje naast de weg te zwaaien voordat ik werd meegenomen. Deze gepassioneerde man met zijn honden-leid-de-schapen-in-de-goede-directie-wedstrijden heeft me afgezet in Queenstown. De shotover jet was super. Dit is een speedboot die rakelings lang de rotsen sjeest in een nauwe rivier tussen de canyons. Erg spectaculair!

Na de busreis terug heb ik mijn laatste nachtje in een eigen privé kamer geslapen omdat de eigenaar van het hostel vond dat ik een goede nachtrust mocht hebben.

Nu ik weer terug in Auckland ben, zit ik nog na te genieten van al mijn avonturen en kan niet wachten om over 5 dagen naar Fiji te gaan.

Voor degene die het nog niet weten: Ik heb besloten om dit jaar voor de tweede keer te gaan reizen maar dit zijn slechts ideeën. Ik wil eerst 2/3 maanden werken in Perth(Australië) en vervolgens gaan reizen door Azie: Cambodja, Laos, Vietnam, Indonesië, Thailand, en Maleisië.

Maar nog eerst een paar maandjes lekker genieten van de zomer in Nederland.

Het komt al zooooo zichtbij.

Ik heb mijn motor al verkocht (sniksnik) en mijn bed is ook al van de markt.

Op 16 juni land ik weer met beide voetjes op Nederlandse grond.

Tot snel!

Liefs xx Kyra

Reacties

Reacties

Liset

Wat zal dat aanpassen worden in Nederland! Maar nu nog ff genieten van de laatste weken.

Karina & Johan

Hallo Kyra, wat een prachtige foto's en mooie verhalen! Het zal inderdaad wel aanpassen worden in Nederland, maar je hebt alweer schitterende nieuwe plannen gemaakt..... een erg leuk vooruitzicht. Geniet nog van je laatste weken "aan de andere kant"..... Veel groetjes van ons hier in the States.

nel

man, wat een avonturierster bis dig, ik doot ut dig neet nao ; ) geniet nog maar volop van de letste waeke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!