metkyraopreis.reismee.nl

De weken voor mijn Fiji vakantieeee!

Laat ik eerst even beginnen overde vreselijke omstandigheden waar ik nu in zit terwijl ik mijn verhaal schrijf: Ik zit hier op ons terras in de zon met een glaasje wijn (of meer) gekoeld door bevroren aardbeien en met een lekker gitaarmuziekje op de achtergrond. Af en toe zing ik zachtjes en bescheiden een liedje mee maar verder is het vooral genieten en terugdenken aan de dingen die ik hier heb meegemaakt.

Ik begin maar meteen met waar ik gebleven was: St. Patricks Day. Van tevoren heb ik nog geSkyped met de meiden uit Maasbree. Zij gingen indrinken en ik ging bijna indrinken haha! Het skypen was echt geweldig en het leek alsof ik 'gewone avond' met de meiden was.

Uiteindelijk ben ik in mn eentje naar Takapuna gegaan om nog iets mee te pikken van de nationale feestdag. Het was natuurlijk wel een beetje eng maar ik kwam al snel genoeg bekende tegen (Jahaaa, ik heb al 'bekende' hier in Nieuw Zeeland). Daar heb ik even iets mee gedronken waarna ik natuurlijk ook weer alleen op een barkruk ben gaan zitten, hopend dat iemand me zou aanspreken haha. Na met een groep mannen van 30-40 jaar gesproken te hebben kwam ik ALWEER een bekende tegen. Een collega van mij was ook in zn eentje gaan feesten en uiteindelijk ben ik na 2 guiness biertjes en een rum-cola met mijn huisgenootjes braaf naar huis gefietst.

Die week heb ik weer 'gewoon een weekje les gegeven'. Tussen het lesgeven door heb ik eventjes mijn theorie binnengehaald voor mijn motorrijbewijs! Woehoew!! Dit was ook de week dat de lessen van het scuba diven begonnen. Daar heb ik natuurlijk flink van geprofiteerd en ik hoop aan het eind van mijn stage een soort van certificaat te krijgen:).

Op vrijdag had ik vrij en dat gaf me natuurlijk de perfecte gelegenheid om op donderdagmiddag na stage spontaan op mn motortje te springen en zo'n 250km rijden naar Rotorua waar pap en mam waren. 2 dagen mn rijbewijs en daar reed ik dan, 3uur om eventjes naar pap en mam te gaan.

Eenmaal in rotorua hebben we het echt ontzettend naar onze zin gehad. Rotorua staat bekend om zijn 'smelly waters' dat zijn heet waterbronnen die uit de grond komen. Sommige zijn zo heet dat je het kokend water omhoog ziet komen door de stoeptegels. Het hele stadje stinkt naar rotte eieren door het zwavelzuur van de bronnen. We zijn naar een park gegaan waar we een ongelofelijk spectaculaire (uhum) geiser omhoog hebben zien spuiten en daarna zijn we door het park gelopen waar allemaal van deze heet water bronnen te zien waren. Het water/de grond had allemaal verschillende kleuren door de verschillende stoffen in de grond, ik moet zeggen dat ik het best wel bijzonder vond om dat zo te zien.

Op de terugweg zijn we naast de weg gestopt en hebben we in een warme natuurlijke bron gezwommen. Als je een stukje je uitmonding in liep werd het op een gegeven moment gewoon te heet om in het water te blijven!

'S Avonds hebben we een 'hangi' gegeten, een natuurlijke wijze van je eten gaar stomen. Je zet je potje met eten in de grond en 5uur later is je maaltijd klaar. Het was heeeeeeerlijk!

De dag dat ik vertrok zijn we nog even naar een marktje gegaan en daarna ben ik gaan 'Zorben'. Kort maar krachtige uitleg: Van een berg afrollen in een opgeblazen hamsterballetje haha! Het eerste stukje kon ik nog meerennen in de bal maar ik viel al gauw met mn gezicht naar voren en heb me lekker mee laten glijden met het laagje water in de bal. Na het zorben zijn pap en ik nog in een andere zorb-bal gegaan. Hier werd je in vastgebonden en deze was droog. We hebben ons ontzettend vermaakt door elkaars gezichten uit te lachen terwijl we 90 seconden werden rondgedraaid.

Eenmaal terug in Northcote heb ik weer t/m woensdag les gegeven.

Die woensdagmiddag heb ik spontaan een busticket naar Tauranga geboekt om het laatste weekend met pap en mam door te brengen. We zijn op donderdag naar Mt Maungaunui gegaan. Toen we met het busje van pap en mam dor het stadje reden zei pap doodnormaal: 'Kijk Kyra hier rechts gaan we dalijk een surfplankje voor je huren'. Daar zeg je natuurlijk geen nee tegen.

Na de surfers een beetje geobserveerd te hebben was het tijd om zelf het water in te gaan maar oei, toen ik onderaan het water stond leken de golven toch iets groter dan vanaf het strand. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel een beetje eng vond hoor :p Toch heb ik lekker gesurft en voelde me net een echte pro toen ik met alle andere surfers op mn plankje in de zee zat, wachtend op een goede golf.

'S Middags zijn pap en mam Mt Maungaunui omhoog gelopen en ik heb een poging tot rennen gedaan. Viel dat ff tegen! Het grootste gedeelte heb ik gerend maar ja, ik heb helaas ook een aantal stukje moeten lopen:P. De heerlijke ijscoffee vooraf had me denk ik gewoon te weinig energie gegeven want met mijn conditie had me dat makkelijk moeten lukken hahaha!(of niet).

'S Avonds zijn we naar een ander stadje gereden en na een gezellige avond op een verlaten camping zijn we S' ochtends richting Auckland gereden. Onderweg zijn we nog een aantal keer gestopt en in Auckland hebben we nog een ijscoffee gedronken.

Op zaterdag zijn we naar een markt gegaan in het wijnstadje van het noordereiland. Nadat we allerlei dingen geproefd hadden op de markt en na onze eerste portie oesters(Beetje vreemd maar wel lekker) zijn we een wijn proeverij tour gedaan.

Omdat de druiven-oogst zo slecht was dat jaar mochten we zoveel druiven eten als we wilden. Mam en ik zagen natuurlijk een kans om ons buikje rond te eten terwijl we door de wijngaard dwaalden. Ons excuus was: Ik heb dat nog nooit gemogen dus nu nemen we het ervan. De terugweg naar Auckland was natuurlijk ook niet heel vloeiend. We zijn onderweg nog gestopt om luchtbuks te schieten, waar pap verassend genoeg ietjes beter in was dan mam en ik en we zijn nog naar een honing- makerij/ cafe gegaan. Daar kon je wel 20 verschillende soorten honing proeven en je raad het al: ook dat hadden mam en ik nog nooit gemogen dus we kunnen nu precies vertellen welke honing lekker is en welke niet haha!

S' avonds hebben we in een foodcourt in Northcote gegeten en daarna hebben pap en mam mij naar de rugbyclub gebracht voor mijn eerste werk-avondje. Jaja ik ben nu barvrouw bij de rugbyclub.

Op zondagochtend was het tijd om afscheid te nemen van pap en mam. Om 6.00 'S ochtends zijn we nog naar de markt gegaan waar we broodjes en ik stiekem een lekkere chimney voor pap en mam hadden gekocht. Op het vliegveld hebben we een lekkere cappuccino gedronken en deze ovengebakken deegrol met suiker en kaneel opgegeten. Het vertrek was niet makkelijk maar de reis was verder heel goed verlopen voor pap en mam.

Ik zal nu toch echt moeten stoppen want ik ga zo naar Fiji:

Alvast een sneak peak om jullie nieuwsgierig te maken over de dingen die ik nog moet vertellen:

  • Foto's van mijn huis (ja ik weet het, nog steeds)
  • Foto's van afgelopen weken
  • Film in de haven met Pauline
  • Spontane motortour van 400km met een vreemde man
  • MIJN VAKANTIE IN FIJIIIII!!

Mijn zwembandjes zijn al ingepakt maar ik denk deze niet meer zo erg nodig te hebben als aan het begin van afgelopen week. Fiji was getroffen door grote overstromingen en een cycloon maar nu zal alles waarschijnlijk weer opgelost zijn.

Tot snel en nog vrolijk Pasen :)

Liefs xxx Kyra

Reacties

Reacties

Rianne

Haa kyra,
De maks mig idd nieuwsierig door dien reis nor fiji!
Fijn um leaze det t zoe good geit en watse dor allemaol oetspooks!
De maaks in elk geval genog leuke dingen mei..

Geniet van dien reis in fiji en van dien vakantie!!

Dieke knuffel xx

sanne

kyraaa, de maaks mig echt kei jaloers met dien verhalen en foto's! fijn om te zeen detse ut zowe leuk his! geniet nog maar van! we huren snel weer van dig!
xxxx Senn

Elle Ummenthun

Hee Kyra!
Wat leuk dat je een berichtje plaatst!:)
Ik volg je ook:p Vind het leuk om je verhalen te lezen en je foto's te bekijken!:) Ik ben stiekem toch wel jaloers op je en door het lezen van je verhalen, krijg ik ook steeds meer kriebels om weg te gaan. Nog 3 weekjes te gaan!
Jij zit er nu ook bijna een half jaar of niet?(a)
Ik zal zeker van m'n stage gaan genieten, maaar jij ook he haha!
P.s. ik heb nog steeds een foto (ooit geknipt met het Gymgala) van ons samen op m'n kamer staan hihi:p
Veel liefs Elle.

Janneke Aussems

Hey Kyra, wat gaaf om te lezen dat je gewoon een motor hebt gekocht! Super!! En ook leuk om te lezen dat je in Tauranga bent geweest. Respect dat je de Mount hebt proberen op te rennen, voor mij was lopen al zwaar genoeg ;). Veel plezier in Fiji!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!