metkyraopreis.reismee.nl

Toch nog even genieten

Heyallemaal!

Oke, ik zal het maar meteen toegeven, in mijn vorige verhaal zei ik back to real life maar ik heb gelogen want nog steeds zijn we lekker aan het genieten. Vorige week zaterdag zijn we naar het 'chinese lantern festival' gegaan om daarna op stap te gaan in Auckland. Het festival was buiten en daar hebben we ons erg goed vermaakt door onder anderen te luisten naa karaoke door chineesjes), helaas was de stapavond een beetje mislukt omdat we niet de goede kroeg konden vinden. Toen we op zondag wakker werden, belde onze stagedocent om te vragen of we zin hadden om een stukje met hem te gaan toeren. Hij wilde ons een paar mooie plekjes in North Shore laten zien. We hebben nog wat het terras gedronken en daarna zijn we naar zijn huis gegaan voor heerlijke BBQ samen met zijn vrouw een andere collega van ons.

Het concert in het park dat ik beschreef met de reggae band was echt super. We waren erheen gegaan met onze collega en een vriend van hem maar zij wilden al wat eerder gaan. Ik heb mijn huisgenootje opgezocht die daar met wat vrienden was om nog ff lekker te chillen/dansen. Die avond hebben we nog wat gedronken bij ons en hebben we de avond afgesloten met een lekker ijsje in een park.

De dagen op stage zijn echt super! De docenten zijn allemaal heel erg vriendelijk en we worden erg goed behandeldJ De lessen zijn ook geweldig. Ik heb al 3 lessen gegeven (waarvan 1 zwemles, natuurlijk kon ik het niet laten) en ze zijn hier bijzonder positief ook al was het een grote chaos (pluspuntjes als de stagebeoordeling moet worden ingevuld) hahaha.

Ik ben inmiddels al een beetje op zoek gegaan naar een mogelijke baan en deze heb ik erg snel gevonden. Vandaag ga ik beginnen als barvrouw in een lokale bar in een dorpje verder. Dit is allemaal verassend snel gegaan. Ik ging naar de bar, vroeg of ze nog werknemers nodig hadden en 5 dagen later kon ik al beginnen.

Op woensdag zijn we naar een kunst exhibitie gegaan maar daarvoor zijn we nog even iets gaan drinken op mijn werk. De baas heeft me een aantal biertjes gegeven en uiteindelijk ben ik alleen naar de exhibitie gegaan omdat Pauline en Dominique al wat eerder naar huis wilden gaan. Ja hoor ik heb me alweer goed vermaakt in mn eentje :)

Afgelopen vrijdag zijn Dominique en ik nog even blijven hangen op school om te socializen met de staff op de staff-BBQ. Natuurlijk heel erg vervelen dat je dat moet doen als er allemaal lekker eten en bier tot je beschikking is.

Omdat de ouders van Pauline op bezoek kwamen dit weekend hebben Dominique en ik onze eigen wijnproeverij georganiseerd. We wilden graag meegaan op een wijngaard tour op een eiland maar dat vonden we toch iets te duur dus zijn we oplossingsgericht aan het werk gegaan en hebben we zelf maar iets georganiseerd.

Ik had 3 flessen wijn uitgezocht, Dominique 2 en bij iedere wijn hadden we een ander hapje. We hebben de wijn gekoeld (de laatste bevroren als koelelement 1) en toen zijn we met al onze spullen (en 2 wijnglazen natuurlijk) naar een park gegaan. We hadden afgesproken om na iedere fles ieder één glas water te drinken, uiteindelijk hebben we dit terug gebracht naar 1 glas water samen maar omdat het water nog bevroren was (koelelement 2) hebben we het maar op een paar slokjes gehouden. We begonnen met een mousserende rosé wijn met druiven, daarna zijn doorgegaan met een sauvignon Blanc met brie en toastjes, als derde hadden we chardonnay met komkommer en aioli, als vierde een rose wijn met brie, toastjes en druiven en als 5e een ijskoude moscato met pistachenootjes. Hierna hadden we nog de ....... ohwnee, toen waren alle 5 de flessen al op. Daar stonden we zelf ook al van te kijken hahaha! We hebben gelachen, gedanst, gevallen en gezongen, onze dag was zo perfect als het maar kon. Van 13.00 tot 19.30 hadden we ons buitenshuis goed vermaakt. Eenmaal thuis zijn we meteen met bankzaken begonnen en hebben onze slaapparty voortgezet in bed.

Op zondag (Dominique met een lichte kater en ik topfit) hadden we onze eerste voetbaltraining in Beach Haven. We hadden een ongelofelijk heerlijke warming up: 4km over een bospaadje, trap op trap af rennen en vervolgens nog een lang partij spel gedaan. De trainingen duren hier 2uur en het niveau is heel erg afwisselend. Ik voelde me al redelijk thuis in deze training. Zondag gaan we weer.

Inmiddels ben ik naar mijn eerste werkdag gegaan maar dat is ook meteen mijn laatste haha! De baas probeerde me te versieren (niet fysiek maar door te praten) en er klopte iets niet daar. De manager had grote sterke verhalen en 'zijn vader is die avond overleden' maar dat deed m niets. Hij werd de hele tijd 'gebeld' en dan praatte hij hardop over zijn sterke verhalen (eventjes $50000 overmaken naar zn vriendin enzo).

Vandaag hebben we sportdag gehad en dat was echt super. Het was ontzettend slecht geregeld maar omdat iedereen hier zo relaxte mentaliteit heeft maakte dat helemaal niets uit haha! De lunch voor alle docenten waren broodjes van de Subway. Ik heb me er erg goed vermaakt :) ÉN: Ik heb 1.40m gehaald met hoogspringen; het zit er nog een beetje in dus. Een beetje zelf sporten hoort er natuurlijk ook bij.

Ik ben hier naar Nieuw Zeeland gekomen met de intentie om mijn motorrijbewijs te halen maar daar heb ik de afgelopen weken vanaf gezien omdat het allemaal iets te duur zou worden. Nu begint het toch weer te kriebelen en heb de eerste bladzijden uit mijn theorieboek al gelezen. Een collega wil me wel motorrijlessen geven dus dat zit wel goed. Ik moet er nog even over nadenken maar ik begin wel vast met leren :)

Voor nu: lesvoorbereidingen maken en volgende week op kamp met de 2e jaars. Alweer een goed vooruitzicht dus Joehoew!

Liefs,

xxx Kyra

Reacties

Reacties

sanne

wat een avonturen weer kyra. Super leuk om te lezen! geniet er nog van. We moeten snel weer skypen. xxxx

Liset

Weer een leuk verhaal. Ik had de foto's van de wijproeverij al op Facebook gezien en vond het er al heel verzorgd uitzien met al die hapjes erbij. Maar nu snap ik hoe dat komt.

Janine

zoe te zeen get alles nog prima doa :) t wuurt tied det der wer ens geskyped wuurt, zit allein neet zoe vuul achter de laptop thoes haha :p wej goan binnekort wer met de vrouwlie bej elkaar zitten um gemme op te zueken, dan kennen we dich anges nog wel ff inlichten um wer unne groepsskype te plannen :p nog huul vuul plezeer dor, geniet dervan :D

x Janine

Mardie

Heej Kyra, maar goed dat je zo serieus aan je stage bent begonnen :-P. Hoe moet ik hier in Den Haag verklaren dat jij in Nieuw Zeeland stage bent gaan kopen omdat sport daar zo belangrijk is (hahahaha).

Nog een paar nachtjes slapen, en dan begint onze grote trip. Tot later...

houbuuh

Joehoeee!

Klinkt neet slech daor!! En det wuurt dus op zeuk naor un ander baantje, en ouk det kump goot.
Heej steit de vastelaovund veur de deur, ole! Heb net nog gauw mien pekske aafgemak dus ik bin dr gans klaor veur.
Gedraag dig nog en tot dien volgende verhaol

Xxx alaaf!

Janneke

Hoi Kyra, wat een leuke verhalen! Geven jullie alledrie apart les of samen? Grappig dat ik nu echt goed kan indenken waar het over gaat. Wij zijn helaas niet bij die boom geweest en ook geen nacht tour voor een kiwi gedaan. Maar wees niet getreurd, je ziet hem vast nog ergens in een park (overdag in een nagebootst nachtbos). Veel succes en plezier weer deze week.
X Janneke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!