metkyraopreis.reismee.nl

Begin van het avontuur, 4 dagen

Dag 1 & 2 vliegreis en eerste avond Singapore

Nadat we afscheid hadden genomen van alle familie, kon het avontuur beginnen. Zo begon het ook!

Het was al avond en Dominique en ik hadden toch wel trek in wat eten. Bij de McDonald's had ik mijn hamburgertje al gekregen, Dominique moest even wachten en ging even kijken of we zeker naar gate 2 moesten gaan. Toen zei ze opeens 'Huh, gate 2 closing?'

Dominique en ik schoten in paniek, ik in paniek mijn hamburger 'teruggebracht' bij de McDonald's, Dominique zei dat ze m niet meer hoefde en ook terug wilde brengen(hadden nog niet betaald) en daar rende we met zn 3-en, koffertjes slingerden achter ons aan en wij als idioten richting de gate.

Eenmaal in het vliegtuig konden we tot rust komen maar waauw wat was dat luxe! Iedereen had een schermpje voor zich met 148 films, documentaires, series, informatie, games, muziek en nog heel veel meer opties. Ik had aan de stewardessen doorgegeven dat Dominique jarig zou zijn en tijdens de vlucht kregen we eerst een glaasje champagne, daarna een fles, een pyjama (Pauline en ik 2e klas en Dominique 1e klas) en een toilettas met spullen erin.

Het avondeten was een soort van viscuisine van zalm, hmmmm!

3 dagen Singapore

De 3 dagen die we in Singapore hebben doorgebracht waren erg leuk en mooi. De taxichauffeur die ons naar het hotel bracht zei dat de mensen ontzettend aardig waren, daar geef ik hem groot gelijk in! Waauw wat zijn deze mensen behulpzaam! De stad zag er 's avonds erg mooi uit met alle kerstversieringen en hoge gebouwen.

We zijn 1 dag naar China Town geweest waar we ontzettend hebben gelachen. Na een flinke dag slenteren gingen we even op een muurtje zitten, waar meerdere mensen zaten. Op een gegeven moment hadden Dominique en ik het idee dat er wel heel veel mensen naar ons keken, totdat er een meneer stiekem een foto van ons wilde maken en toen wisten we het zeker. Alle mensen die voorbij liepen keken ons aan, liepen door en draaide zich stiekem nog 1 keer om om ons nog een keer te zien. Waarom weten we nog steeds niet (misschien omdat wij in de zon zaten en de anderen niet). Op een gegeven moment kwam een Singaporese man vragen of hij een foto van ons mocht maken! Wij waren daar gewoon het attractie voor die mensen. Ik heb me nog nooit zo bekeken gevoeld! Stiekem heb ik alle kijkende mensen stiekem gefilmd, haha.

De winkeltjes zijn erg klein en typisch wat ik ervan verwacht had: klein, onoverzichtelijk, muzikaal en vol.

Een ochtend ben ik eerder opgestaan dan de meiden om in mn eentje Singapore te gaan verkennen. Nieuwsgierig heb ik door alle wijken, winkeltjes en straatjes gelopen en ben ik teruggegaan met 3 heerlijke mandarijntjes(Als je bitter lekker vindt:P) om ze te verassen.

Het eten is hier echt heel erg lekker zoals ik stiekem al had gehoopt. Veel specerijen, rijst,noodles en kip. Ja, ook wij eten hier met stokjes en zelfs de rijst gaat ons erg goed af. Het is ook veel spannender om met stokjes te eten; het duurt langer, valt het eraf of blijft het liggen en het ziet er gewoon leuk uit. We hebben voornamelijk bij 'food corners' gegeten: Een paar eettentjes bij elkaar waar hygiëne geen 'must' is. Het deed me een beetje aan Mexico denken.

De dag dat we naar Kuala Lumpur vertrokken

Metro - metro - bus - trein, zo zag onze trip eruit. We hadden niets gepland, we wisten alleen naar welk metrostation we moesten gaan. Zwetend hebben we onze reis doorgebracht, 3 meiden met een flinke lading bagage moet er denk ik best grappig uit hebben gezien. Toen we bij het treinstation aankwamen, zagen we dat de volgende trein van om 14:45 vertrok (4,5u later), toen we een ticket wilde kopen zei de meneer dat alle plaatsen bezet waren behalve die van de slaapplaatsen (een flink stuk duurder). Als we met de bus zouden gaan zouden we duurder uit zijn geweest dus we besloten om die 4,5u te wachten en wat meer te betalen. Pauline en ik zijn de omgeving gaan verkennen en hebben natuurlijk weer heerlijk gegeten en gewinkeld. We hebben ons prima vermaakt.

Nadat we door de douane waren geweest en onze bagage was gecheckt konden we de trein in. Een extreem oude, stalen, vierkantige trein, een aantal hele coupés met stapelbedden waar wij er 3 van konden bemachtigen. Ieder bed had een raampje en gordijntjes voor de privacy. De reis duurt 6uur en het was echt een geweldige ervaring. Buiten waren veel palmbomen te zien en af en toe toeterde de trein wel 2minuten lang. Erg vervelen maar dat maakte het wel echt.

Ik heb voornamelijk naar buiten gekeken, gekletst en Pauline en ik hebben elastiek in onze broek gemaakt die we bij een van de winkeltjes bij het station hadden gekocht.

Paar opvallende dingen in Singapore:

  • Niet eten en drinken in het metrostation
  • Nergens is kauwgom te koop, alleen maar pepermuntjes
  • Toen we om zonnebrandcrème vroegen gaf een vrouwtje ons crème waar ons bruin er vanaf zou gaan. Dat is hier dus niet te koop.
  • Wij(vooral Dominique) waren een van de grootste, iedereen is hier echt ontzettend klein.
  • Ohw ja, niet alle WC's zijn even hygienisch, blegh!

Ik wil mijn verhaaltjes niet iedere keer zo lang maken, maar ik heb zoveel te vertellen. Dit is echt ge-wel-dig en kijk uit naar de komende 2 weken in Maleisie.

xxx Kyra

Reacties

Reacties

houbuh

Te gek!!! Goje start dus van og reis, super!! Geniet dr maar goot van!
X

Miranda

sow..het eerste avontuur heb je er zo te lezen al op zitten. Geniet er van!!!

Monique

Wat een luxe allemaal en dan ook nog eens lekker slapen in de trein in een echt bed.

Fijne tijd in Maleisie!

Nina

Det klinkt good! Vuul gezeen al in die paar daag tied, zeg :). Gank veural zoe doar haha!
Geniet dr van xxxx

liset

Ff een waarschuwing.stop met het eten met stokjes, want als je broek nu al van de kont valt dat er elastiek in moet ..
Ziet er wel gezellig uit daar met jullie drieen. Tot blogs.

Monique

Haha zo te huuren geniet ge der al duchtig van! Gank zo maar door, bun benieuwd noar de verhalen en foto's die zullen komen.

Wacht geduldig haha!

xx

sanne

kei leuk om al iets van dig te huren! fijn det ge ut zowe leuk hebt. bin nou alweer benieuwt noar ut volgende avontuur!

have fun. xxxx

mama Monique

Ik zal me in het vervolg mama Monique noemen.
Het skypen ging vandaag niet vloeiend!
We zien wel weer wanneer het goed lukt.

Groetjes,
mama Monique

Sharon

Zoe te huure heb ge t good veur elkaar doar! En wuurt ge flink verwent! Hiel vuul plezear en we goan wachte op t volgende verhaal ;)

Dave

Hej zusje,

Leuk verhoal! Bin benied noa t volgende avontuur.
Ge ziet al 5 daag weg he... Pff tied vleugt.

Veul plezeer!

Kyra

Bedankt voor de leuke berichtjes allemaal! Leuk om te zien dat jullie mijn verhalen lezen :) Morgen waarschijnlijk naar de olifanten en de locatie voor oud en nieuw is ook al geregeld: Bukit Bintang in KL:)

Mama Monique

Waar blijven je verhalen op je blog?
Moeten we gaan Facebooken?

Groetjes,

Mama Monique

Kyra

Morgen komt een nieuw verhaal, we gaan dan naar Pangkor en zal ik alles over Kuala Lumpur vertellen :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!