metkyraopreis.reismee.nl

Kuala Lumpur, 3 meiden in een hele hele hele hele hele grote stad.

De dag begon al goed, we kwamen 's avonds om 9.30uur aan op het station van Kuala Lumpur(KL) en niet één taxi wilde ons alle 3 tegelijk meenemen omdat we zoveel bagage hadden. Uiteindelijk heeft een vriendelijke Australiër contact opgenomen met zijn 'vriend' Aziz, die toevallig taxichauffeur was en ons wel naar ons hotel wilde brengen. Om 11uur kwamen we eindelijk aan in ons hotel.

De eerste dag zijn Pauline en ik er 's ochtends op uit getrokken en zijn we door een stinkende voedselmarkt gelopen waar de kotsneigingen redelijk hoog zaten, daarna hebben we een tempel bezocht (Hier wonen erg veel Boeddhisten en Hindoestanen). 'S Middags hebben we lekker gewinkeld in Bukit Bintang, een heel groot winkelcentrum waar we ons de hele middag vermaakt hebben met het maken van foto's met hele dure camera's en het net alsof doen dat we erin geïnteresseerd waren hahaha!

Op Donderdag zijn we naar een olifanten park gegaan, de heenreis begon al goed. De bus was duidelijk nog nooit aan een APK keuring toegekomen evenals de buschauffeur. Met de tanden op elkaar en gekrulde tenen hebben we de busreis overleefd. Het was voor de chauffeur erg moeilijk om te schakelen en hij heeft zo ongeveer iedere 10 minuten de 'tandjes gepoetst'. Ook was zijn inschattingsvermogen niet al te best.. Aangekomen op de eindhalte van de bus, moesten we nog naar het olifantenpark. Een van de locals vertelde dat er niet veel taxi's in de buurt waren en dat hij ons wel wilde brengen, dit vertrouwden we niet en zo hebben we nog een half uur rondgedwaald. Uiteindelijk hebben we toch maar toegegeven en hebben we met de man afgesproken dat hij ons zou brengen en zou komen halen voor een iets hogere prijs dan dat we eigenlijk wilden.

Bij de olifanten was het echt geweldig!! We hebben ze gevoerd, op ze gereden en met ze gezwommen. Ondanks dat een olifant een uur van tevoren een dikke keutel in het water had gelegd, waren we dat alweer snel vergeten, wat zijn dat een schattige beestjes of beter gezegd beesten!! We zijn echt ontzettend dichtbij ze geweest en hebben erg leuke foto's gemaakt.

De 4e dag zijn we naar de Petronalas(Twin towers) en de KL-tower gegaan. Bij de twin towers wilden we naar boven en besloten we om de lift te nemen. Toen we op de 4e verdieping waren en niet meer verder konden, zijn we uit de lift gestapt. Een bewaker vroeg ons om naar beneden te komen en heeft ons teruggestuurd naar de begane grond. Toen we die trap afliepen kwamen we erachter dat alle trappen afgesloten waren met linten, wat een geweldig beveiligingssysteem hebben ze daar toch! Bij de KL tower zijn we wel naar boven gegaan en hebben we genoten van het prachtig uitzicht! Je kon over heel KL heen kijken. Hierna mochten we nog naar een 'dierentuin'. Niet erg groot maar wel heel leuk, we hebben echt ontzettend hard gelachen. Vooral toen we allemaal slangen en vogels vast mochten houden. Toen ik de slang vast had keek hij mij aan alsof hij ontzettende honger had dus ik stond op scherp. Toen hij zijn hoofd richting mijn arm draaide heb ik het uitgeschreeuwd en dat vieze ding haastig teruggegeven aan de slangenman. Verder heb ik nog met een aapje gespeeld die mij iedere keer high fives gaf, ook dat liep uit op een kans voor een lekker Kyra-hapje aangezien hij mijn vinger naar zich toe begon te trekken om eventjes te proeven.

De 5e dag zijn we op advies van de receptioniste naar een waterval gegaan genoemd Templer Park. Ik had al meteen alle aapjes gespot en kon niet wachten om ze te voeren en om ze van dichtbij te zien. De waterval en de kleine pasjes er omheen waren prachtig, de ideale plaats om te relaxen, zou je zeggen. Totdat er allemaal jongens foto's van ons wilde maken. Ja, je raad het al, niet omdat we er zo ontzettend goed uitzagen in bikini maar juist omdat we een bikini droegen. Alle vrouwen gaan daar gewoon met lange broek en lange trui aan het water in! We besloten om naar een grasveldje te gaan om lekker te bakken in de zon, dit was heerlijk totdat er een man naar ons toe kwam die ons vriendelijk verzocht om óf meer kleren aan te doen óf om ergens anders te gaan liggen, het was tenslotte een familiepark. Volgens hem was het ongepast omdat er kinderen bij waren. Volgens mij was dat een soort van slecht excuus aangezien we leuk gespeeld hebben met de kinderen want ik denk dat het meer de mannen en de vrouwen waren die zich eraan stoorden aangezien sommigen met opengevallen mond naar ons aan het kijken waren!

Nadat we onze kleren aan hadden getrokken kwamen de aapjes in de aanval, prullenbakken legen en eten stelen, ik vond het allemaal wel schattig. Ik wilde een aapje een cracker geven maar toen hij mij voorbij liep en richting Pauline ging wist ik dat hij niet geïnteresseerd was in mijn cracker. Pauline had een heerlijke appel die ze uit schrik naar de aap gegooid heeft haha!

Die avond was het oud en nieuw en zijn we naar een heel groot park gegaan om het vuurwerk te bekijken. Dat was echt ongelofelijk! Wel een kwartier lang ging er overal vuurwerk de lucht in. Na 00.15 liepen we een stukje verder om ons te settelen, daar zijn we niet lang gebleven aangezien er weer allemaal mensen (stiekem of gevraagd) foto's van ons wilden maken. We voelden ons zo ongemakkelijk dat we maar naar iets anders op zoek zijn gegaan.

Pauline werd moe en Dominique en ik hebben haar veilig naar het hotel gebracht. Met zn 2tjes zijn samen verder op zoek gegaan naar een ander feestje. Na lang slenteren en zoeken zijn we beland bij een eettentje. Tegenover ons zat een jongen helemaal alleen die ik uitnodigde om bij ons te komen zitten. Hij vroeg of we mee wilden gaan naar een club en daar zeiden we geen nee tegen. We liepen met hem mee en kwamen uit bij een auto met meer vrienden van hem, na even twijfelen besloten we om hem in vertrouwen te nemen en om gewoon mee te gaan. Toen we de club niet konden vinden zijn we doorgereden naar een andere club: het Hilton Hotel. Als twee kleine meiden stonden we daar vol ongeloof de mooie lobby te bewonderen. De club was nog maar een uurtje open en daar hadden we (of beter gezegd ze) het geld niet voor over. We hebben gevraagd om ons terug te brengen naar ons hotel om lekker te gaan slapen.

De volgende dag hebben we heerlijk uitgeslapen en hebben de heren ons meegenomen naar een salsa restaurant. We hebben er heerlijk gegeten en daarna hebben we allemaal professionele salsa dansers kunnen bewonderen.

Vandaag, op 2 januari gaan we naar Pangkor, in plaats van Penang, dit werd ons sterk aangeraden door de mannen. Om 9uur stonden we op het station om kaartjes te halen zodat we lekker vroeg in Pangkor zouden aankomen. Ook dit kon natuurlijk niet in een keer goed gaan, we moesten tot half 1 wachten omdat alle bussen al vol gereserveerd waren.

Een paar opvallende dingen over Kuala Lumpur:

- Alle mensen die hier op scooters rijden hebben hun jas achterstevoren aan om de rug vrij te houden tegen het zweten en om hun armen te bedekken tegen de zon.

- Van messen hebben ze hier nog nooit gehoord. Buiten de stokjes, vorken en lepels die je hier krijgt kun je je stukje vlees afbijten met je tanden en het daarna netjes terug laten vallen op je bord.

- We hebben hier wederom weer iedere avond heerlijk gegeten, het goedkoopste was €3,- p.p. voor al het eten en drinken bij elkaar.

- We hebben een heleboel vrienden gemaakt op de markt en zagen er zelfs op onze slechtste dagen uit als beauty's ofja volgens de markt-mannetjes haha!

De komende verhalen zullen waarschijnlijk wat minder lang zijn, het zal de komende week een relaxende zon, zee en strand vakantie worden. Met veel verse fruitdrankjes en hopelijk een heerlijke massage op het strand.

Ik hoop dat je genoten hebt van mijn (alweer iets te lange) verhaaltje.

Xx Kyra

Liset

Haha ik lach me kapot met al die dierenavonturen en de bekijks die jullie hebben. Hopelijk mogen jullie op het strand wel in bikini. Een massage in spijkerbroek lijkt me nou niet echt lekker.

Mama Monique

Heel veel plezier op het strand van Pankor! :-)
Geniet van de heerlijke massage.

xxxx Monique

Monique

Alweer een mooi verhaal kirr!
Leuk om te zien dat jullie je enorm vermaken, maar ik had ook niet anders gedacht.

Geniet nog lekker van je vrije weekjes:)

XX

sanne Hendriks

kyrr, wat fijn dat je het nieuwe jaar zo kunt beginnen! kei leuke foto's.
Geniet nog van de daagjes aan het strand.

xxxxx

Nina

Wat ein avonturen weer:)! Leuk man met die biesten allemoal :P.. Wor zien de foto's van niejoar? Of hebse dr gen?
Chillze lekker komende week veurdetse zoe hard mos werken (a)..
xxx

Jose

We hebben echt genoten van je verslag.
Geniet ze nog .

Kyra

Joawel heb ein paar moeie foto's van t vuurwerk maar die stoan op mien telefoon. Zal ze dr binnenkort us op zetten.
Ik ga inderdaad weer verder genieten op het strand:)

xx

oma

Ik heb je foto's bekeken, zo te zien vervelen jullie je niet.
Zo houden jullie dat wel een half jaartje vol.

toon en anneke

hoi Kyra,

allereerst nog de beste wensen voor 2012 maar zo te lezen komt dat wel goed. je hebt al veel spannends gedaan. we zijn net terug van wintersport in Vars Frankrijk. prima ski-weer gehad en heelhuids terug. geniet er nog van voordat je heel hard moet gaan werken. groetjes!!!