metkyraopreis.reismee.nl

Pulau Pangkor, even lekker relaxen

Pulau Pangkor

De afgelopen week hebben we meer dan genoeg tijd gehad om lekker te relaxen en bij te komen van al onze ondernemingen in KL. Heel eerlijk gezegd zijn we ook tot die rust gedwongen want wat wil je anders op een eiland met een omtrek van 8km.

Ons was verteld dat er op Pangkor ontzettend mooie stranden waren met een blauwe heldere zee en daar hadden ze gelijk in! Waauw wat is dat een mooi eiland! Het midden van het eiland was een bergachtige jungle en aan de buitenkant lagen de stranden en de dorpjes.

We kwamen er ā€™s avonds aan en hebben ons zo snel mogelijk in onze bikini gehesen. Na de verfrissende duik zijn we wat gaan eten. Na het eten voelde Pauline zich niet zo lekker en is ze terug naar het hotel gegaan. Aangezien het alweer een tijdje geleden was dat Dominique en ik hebben kunnen genieten van een biertje, werd het weer eens tijd. De halve liters gingen er verassend goed in. Toen het restaurantje dicht ging hadden Dominique en ik nog snel 2 biertjes kunnen regelen die we graag op het strand wilden gaan opdrinken. Toen we richting het strand liepen (zoā€™n 30 meter verder hihi) sprak iemand ons aan. Hij heette ā€œNonā€ en hij wist wel iemand die ons glazen kon geven, dat was geweldig. Hij bracht ons wel even op zijn scooter. Ook toen stonden we weer voor een twijfelachtig moment of we deze Non wel konden vertrouwen. Maar natuurlijk, aangezien Dominique en ik graag van het goede uitgaan in de mens, zijn we met zn 3en naar ā€œhis friendā€ gereden. Toch vroeg Dominique hoelang het rijden was omdat we wel zelf thuis wilde komen waarop Non antwoordde ā€œten minutesā€. Wij natuurlijk en paniek en wisten niet hoe en hoe snel we die scooter tot stilstand moesten laten komen. Na zo ongeveer 1 minuut rijden stopte hij gelukkig en zei dat we er al waren, pfieeeeuw! Conclusie: Non sprak gebrekkig Engels.

We ontmoette de baas(Big boss) van een strandtentje die ons glazen en heerlijke vodka cola kon aanbieden. Na 1 glaasje te hebben gedronken zijn we netjes terug naar huis gegaan.

De volgende dag gingen we voor het restaurantje van de ā€œBig bossā€ op het strand liggen. Plotseling stond Non voor onze neus en hij had zijn boot meegenomen, hij heeft ons meegenomen naar het eiland tegenover (zoā€™n 3minuutjes varen) en daarna zijn we gaan snorkelen. We waren omsingeld door vissen omdat Non brood in het water bleef gooien, echt geweldig! Die dag ben ik verstandig(er) geweest en heb me op tijd ingesmeerd met factor 50. Dominique en Pauline hadden wat minder geluk en zijn redelijk verbrand geweest.

Dag 12 hadden we 3 scooters gehuurd. Dit waren niet de scooters die we in Nederland kennen maar dit waren scooters die zoā€™n 100km/u haalden. We hebben het eiland rond gecrost, bij een Chinese tempel/tuin geweest en we hebben een school bezocht. Even aankloppen, zeggen dat je docent LO in opleiding bent en zo konden we even een kijkje nemen op een Maleisische basisschool.

De volgende dag zijn we om 5.30u ā€˜s ochtends opgestaan om de zonsopgang te kunnen zien aan de andere kant van het eiland. We hebben daar ontbeten en zijn ook een kijkje wezen nemen bij een Chinese basisschool. Hier hebben we zelf meegedaan met de gymles: 30 kinderen stonden stil en 6 waren er bezig: 2 aan het werpen op basket en de andere 4 waren nog de ballen aan het halen die wegrolden haha!

Ook die avond hebben we nog wat vodka-cola gedronken bij de Big Boss nadat Non ons had meegenomen naar een eettentje, een dorpje verder.

De dag erna is Pauline in het hotel gebleven en hebben Dominique en ik aan ons ā€œbruiningsprocesā€gewerkt, zoals Dominique het noemt. Na een hele dag bakken leek het ons een goed idee om in de namiddag een Tequilla Sunset te drinken in de zee, gewoon omdat het kan. Op het strand kwamen we een groep Noorse jongens tegen waarmee we die avond wat zijn gaan eten en drinken. Toen de cafe dicht ging, hebben we onze drinkspelletjes voortgezet op het strand.

De dag daarna zag er ongeveer hetzelfde uit, ā€˜s avonds hebben we een Skype-avond gehad en daarna nog wat met twee andere reizigers gedronken bij ons hotel. De meiden in Maasbree waren allemaal bij elkaar en toen heb ik eindelijk met iedereen kunnen Skypen. Vond ik toch wel erg leuk!

De laatste 2 dagen hebben we ook lekker aan ons bruiningsproces gewerkt met ā€™s avonds een lekker drankje. Om gevarieerd te drinken hebben we het afgewisseld met rum-cola en Caipirihna J Ik heb goed kunnen genieten van het ultieme vakantiegevoel alla familie Theunissen.

De een na laatste dag ben ik ā€™s ochtends een stukje over het strand gaan lopen en ā€™s middags zijn we op een rots gaan liggen met een lekker muziekje. Ik ben meteen de rotsen gaan verkennen door natuurlijk een stukje te gaan klimmen, iets wat ik al vanaf het begin van de vakantie in mn gedachten had haha.

Ik ben er afgelopen weken eigenlijk pas achter gekomen dat ik toch best wel trots ben op het feit dat pap en mam me zo vaak mee hebben genomen naar zoveel verschillende bestemmingen. Werkte soms ook wel een beetje in mn voordeel denk ik, haha.

De terugweg hadden we iets beter gepland dan de heenweg en deze reis is lekker vloeiend verlopen. Eerst met de veerboot naar het vasteland, daar stond onze bus (deze keer met gereserveerd plaatsen) klaar die ons naar KL bracht, na een paar uur te hebben gewacht konden we in de trein stappen(ook deze keer met gereserveerde slaapplaatsen). Sā€™ nachts lekker kunnen slapen in ons bedje in de trein en ā€™s ochtends kwamen we aan in Singapore.

Pauline en ik hebben onze bagage op het vliegveld gedropt en zijn nog even met de metro naar ā€œLittle Indiaā€ gegaan. Toen we bij een foodcorner kwamen, viel het ons op dat erg veel mensen met hun handen aten, een perfecte gelegenheid om dat ook eens te proberen. (staat op youtube: ā€œEten met je handen in Little Indiaā€).

Ik had gehoopt dat de vliegreis naar Auckland (8uur) net zo luxe was als de vlucht naar Singapore maar dat viel vies tegen. Een klein vliegtuig met net eens een eigen schermpje of usb ingang in de leuning haha.

We zitten nu in Auckland maar daar ga ik nu nog niets over verklappen. Nog een kleine week geduld ;)

Bedankt voor het lezen en tot mijn volgend verhaaltje of tot Skype;)

Ik begin langzamerhand iedereen toch wel een beetje te missen.

Xxx Kyra

Dave

Hej kyra,

Erg leuke verhalen zeg!
Vervelend zeg dat je "vakantie" zo is afgelopen haha!
Zal wel peze worden he...:p

Groetjes

Dave

annelies

wat un leave!!!! heerlijk, geniet d'rvan, doon weej det van dien leuke verhaole!!

hielvuul succes en nog mier plezeer in n-zeeland!!

groetjes

Liset

Waauw wat mooi op dat 'Non'-eiland. Wel jammer dat er allemaal alcohol in die drankjes zit. Niks voor jou, maar je slaat je er dapper doorheen, knap hoor. Succes met de start van jullie stage!

houbuh

Jaloers!! Heerlik um te laeze! Xxx

P(at)

Zoe te huren hese ut neet al te slecht doa.. :)

Nice!

Veul plezeer verder en gedraag dig auk in Nieuw-Zeeland!

Robin

Zoe te zeen geit ut dich erg good door. Nou hielemoal oetgerust zoedesse fris en fruitig aan dien stage kins beginnen! Hiel vuul plezeer, en wej wachte weer op ut volgende verhoal!

mama Monique

Wat een vervelende vliegreis zeg! :-)
Maar verder is alles naar wens zo te horen.
Het bruiningsproces is goed verlopen zo te zien! :-)

Wij zijn naar de vakantiebeurs geweest en hebben heel wat info gekregen.
Ook onze reis verliep niet vloeiend. We wilden vanuit Horst-Sevenum met de trein naar Utrecht, maar dat ging niet lukken. Er reden geen treinen tussen Venlo en Eindhoven vanwege werkzaamheden aan het spoor. Dus gingen we het eerste stuk met de bus. En op de terugweg gingen we het laatste stuk met de bus.

Veel plezier nog en groetjes aan je reisgenootjes!

sanne

Haha, wij vonden het skypen ook leuk! fijn om te zien en te horen, dat je het zo leuk hebt.
Het eten met je handen was ook een suc6 op youtube te zien. Ben benieuw naar het volgende verhaal en foto's. Have fun in Auckland!
xxx