metkyraopreis.reismee.nl

Auckland - New Zealand, de eerste 1,5 week

Nieuw Zeeland

Hallo allemaal! Leuk dat jullie weer geïnteresseerd zijn in mijn avonturen!

Ik zal maar meteen beginnen met waar we deze hele vakantie al zo goed in zijn: Het reizen.

De heenreis begon al goed. Toen we op het vliegveld kwamen moesten we aangeven wat we allemaal in onze koffer hadden. De douane stuurde ons door naar een ander mannetje omdat we aan hadden gegeven dat we voetbalschoenen bij hadden. Ik met mijn ontzettend slim ingedeelde (onoverzichtelijke) tas had mn voetbalschoenen natuurlijk helemaal onderin. Eruit halen, schone zolen laten zien en ze konden weer terug.

Met de bus naar het motel verliep ook niet helemaal vlekkeloos. We hadden de busroute al uitgestippeld maar toen we vol overtuiging in de 2e bus stapten zei de chauffeur dat die bus de verkeerde kant op ging. Hij heeft ons naast de weg afgezet waar we ons vervolgens een half uur met sightseeing hebben moeten vermaken totdat de volgende bus kwam. Weer terug op het tussenstation stapten we in de laatste bus. We vonden het nogal opvallend dat er 2 vrouwtjes in de bus zaten die we ook al eerder hadden gezien (in de 2e bus). Zij zeiden dat die 2e bus wel de goede bus was maar dat hij alleen maar een rondje reed om vervolgens op de goede route uit te komen.

Klinkt allemaal niet zo heel erg maar lees dit verhaaltje nog maar eens een keer door en dan plak je voor en achter iedere bus: 3 grote koffers en 3 kleine koffers met nog wat plastic zakken in de bus en uit de bus.... Maakt het wel wat dramatischer hè;)

De tweede dag zijn we op zoek gegaan naar een onvindbare markt. We zijn toen wel in een heel mooi park terecht gekomen waar we even lekker hebben kunnen genieten van het uitzicht. Op zondag ben ik een stukje gaan hardlopen en ben ik bij een andere markt terecht gekomen. Allemaal eetkraampjes, vers fruit(shakes), koffie en gezelligheid.

Een van de dagen zijn we 's ochtends naar de bibliotheek gegaan om aan onze scriptie te werken. Ik heb mijn tijd daar omgekregen met het lezen van de New Zealand road code for motorcyclists:) Daarna zijn we naar een oude vulkaan gegaan (Mount Eden) om op de top te kunnen picknicken. We konden er weer wat van, dat attractie spelen. Ik heb een paar keer vriendelijk gelachen als een stel

Chinezen stiekem of onstiekem een foto van ons wilde maken.

De oude vulkaan zag er erg mooi uit; Een grote krater in het midden en verder een mooi uitzicht over heel Auckland.

'S Avonds zijn we op stap gegaan. We kwamen in een kroeg met ontzettend veel internationale mensen waar vrijwel alle jongens zo'n 2m breed/opgeblazen waren. Daar hebben we een erg gezellige avond gehad en we zijn erachter gekomen dat we het nachtleven in Auckland goed aan kunnen.

De oom van mam en zijn familie woont hier in Nieuw Zeeland en ik moest ze natuurlijk even ontmoeten na alle goede verhalen van pap en mam. Jan, zijn vrouw Mariet en hun zoon Joey hebben mij meegenomen naar een van de mooiste stranden in Auckland. Waaauw! Het begon met een mooie tocht met een prachtig uitzicht en het eindigde op een zwart strand met een mooie blauwe zee. Het uitzicht op het strand bestond voornamelijk uit (vulkanische?) rotsen, mooie golven, weinig mensen en een groene natuur. In de zee was een nationale surfwedstrijd bezig dus ik heb me daar goed kunnen vermaken. De familie was erg vriendelijk (net als alle andere NZ-ers) en erg gastvrij. Zeker voor herhaling vatbaar!

Buiten alle 'not back to real life' activiteiten begon het ook eens tijd om serieus op zoek te gaan naar woonplaatsen. Na lang zoeken kwamen we erachter dat de kans erg klein was dat we met zn 3en konden wonen. Al snel hadden we besloten om allemaal apart iets voor onszelf te zoeken, wat eerlijk gezegd al eerder in mn hoofd rondspookte.

We zijn bij 3 huizen gaan kijken waarvan er 2 al vrijwel meteen waren afgeschreven. Het andere huis zal het komende half jaartje mijn eigen thuis worden. Een heel schoon (dag)licht huis gebouwd in een Californische stijl met 5 huisgenootjes. Het is een perfecte plaats om tot rust te komen met 2 woonkamers, 2 lounge-gedeeltes, een prachtig dakterras en uitzicht op zee. Al die mooie groene natuur er rondomheen maakt het natuurlijk ook niet veel slechter. Het is geen party-house maar mijn huisgenootjes houden wel van een BBQ (op ons terras) onder het genot van een glaasje wijn of bier;)

Klinkt niet slecht hè!

Wat heel erg opvalt hier in Auckland is dat de mensen ongelofelijk vriendelijk zijn. Iedereen die we de weg vragen zou ons het liefste eventjes met de auto brengen (waar we uiteraard al een aantal keer van geprofiteerd hebben). Het is heerlijk om goed geholpen te worden als toerist, vooral als je zonder vrees bij iemand in een auto kunt stappen als dat even nodig is.

De stad zelf is natuurlijk niet zo groot als Kuala Lumpur maar de queenstreet (hoofd/ winkelstraat) is een prima plaats om je middagje door te brengen. Het gedeelde Newmarket waar we nu zitten is ook niet slecht en ik ben al een paar keer alles gaan verkennen.

Het is hier allemaal wel opvallend duur, met name de consumpties in cafés, supermarkten en ijskraampjes. Gelukkig kan dat allemaal gecompenseerd worden met (ja nog een keer) de ontzettend vriendelijke mensen hier.

Zodra ze je (Nederlands) accent horen (heb trouwens al 2x gehoord dat ik een Amerikaans accent heb:p) willen ze weten waarom je hier bent en voor hoelang en of ze ons ergens mee kunnen helpen. Een verkoper bij een telefoonzaak heeft ons zelfs geholpen met het zoeken voor apartementjes.

Het weer is hier prima (ben inmiddels alweer 2x verbrand) maar wel heel afwisselend. 'S Avonds koelt het lekker af en overdag wisselen de zon en een kleine bewolking zich af. Af en toe een tropische kleine regenbui, gevolgd door een flinke vloedgolf aan zon, gevolgd door een lekker briesje. De grote shoppingmalls hebben we ook al ontdekt en hebben ons al in verschillende malls kunnen vermaken.

P.s. Als je op google earth/ streetview mijn huisje wilt zien: Sylvan Avenue 93A, Northcote, Auckland (het huis ligt niet meteen aan de weg maar een stukje verder achter de oprit).

Maandag over een week begint onze stage en hebben we er zin in: Nee, niet echt haha!

TotSkype!

Liefs xxx Kyra

Carlijn

Hey Kyra,
Leuk om te lezen dat jullie het goed naar jullie zin hebben.
Geniet nog van jullie laatste week vakantievieren, tot dat stage kan gaan beginnen.
Groetjes Carlijn

Liset

Zo dames, dus jullie zijn gearriveerd. Ik wordt steeds jaloerser. Succes met jullie stage.

houbuh

Heerlijk allemaol!!
Heej is gistere de jeugdprinses oetgekome, weej hajje
Allemaol gehoopt det ut janine vd k. Zoej were.
Oeteindelijk is ut tog prinses sofie (pubben) gewore.
Weh wet mak janine nog kans op d'n holle hoeb.
Tot dien volgende avontuur!
X

Lianne

Leuke foto's Kyra! ik ben jaloers :)
Vuul plezeer en succes op de stage alvast xxx

Janine

haha houben drulke! Mar kyra leuke verhalen :) bin wal benieuwd noa de foto;s van dien huuske veur t komende half joar :) iig huul vuul succes met dien stage!

Monique

Haha weam wit he Houben!
Kirr weer een jaloersmakend verhaaltje! Goed gedoan;)
Klinkt echt sjiek en fijn datse al woonruumte heas gevonden!

Geniet der nog maar van, veurdat het echte werk geit beginnen:D

xx

Mama Monique

Kun je al een beetje gitaar spelen?